Thursday 16 February 2012

Ahmad dan Abu


Chit Chat Ahmad dan Abu

Ahmad: politik?
Abu: jd mad..ko sokong umno ke x?
Ahmad: aku xsokong umno
Abu: jd ko sokong pkr?
Ahmad: aku xsokong pkr
Abu: jd mesti ko sokong pas?
Ahmad: aku xsokong pas
Abu: aikk?? knapa xskong pas?
Ahmad: pas xperjuangkan islam..dia perjuangkan politik..siap ada ceramah tolak umno..ceramah agama ke tu? elok buat ceramah tolak isreal..dah nyata israel musuh islam...
Abu: oh yeke...jd knapa xsokong pkr?
Ahmad: sbb ada anwar..bnyak sngat masalah dia ni..dr dlu smpai sekarang..pastu konon perjuangkan hak rakyat...ak tengok mcm perjuangkan hak sndri je...rakyat pun huru hara xabeh2 dengan demo..cmne...
Abu: pulak da?? da tu umno?? asl tolak jgak?
Ahmad: ni lg satu..ak xske najib..mcm mne nk skong pemimpin yg xreti pimpin isteri sndri? lg satu bnyak sngat pendatang asing dlm malaysia ni..rimas aku..blum cita psal tol ngan cukai lg...
Abu: jd semua xskong???? abeh 2 spe nk pimpin negara????
Ahmad: tnggu semua org melayu islam bersatu..melayu islam ye..bukan melayu..sbb skrang ni bnyak melayu je..islam ketepi...yela..sebok sngat condemn org lain..bila da ada semua ni...bru la negara stabil..mse tu bru la pemimpin yg sebenar bangun mentadbir...
Abu: amboihh..bila la agaknya...mcm mustahil je..
Ahmad: kalau mcm 2 xpe..aku study hard ni..biar ak jd pm nanti..ko jgn lupa undi aku....ok?
Abu: Aku jd naib pm



Apa Yg Aku Lihat, Itu Yg Kamu Lihat

No comments:

Post a Comment